
Poznaj etyczne sposoby na pozyskanie pacjentów do prywatnego gabinetu
Zanim otworzysz swój własny, prywatny gabinet przygotuj się.
Przemyśl, co dokładnie chcesz robić, z kim pracować i jaki nurt psychoterapii szczególnie cię interesuje. To bardzo ważne, ponieważ od tego będzie zależało, gdzie i jak będziesz szukać swoich pacjentów i informować o swojej ofercie.
Jednym ze sposobów dotarcia do Twojej „grupy docelowej” jest strefa online.
REKLAMUJ SIĘ W INTERNECIE
Internet oferuje nieograniczone możliwości. Może nie masz pacjentów, ponieważ nie wiedzą o twoim istnieniu?
Jeśli informacji o twoich usługach nigdzie nie ma, to jak mają cię znaleźć osoby zainteresowane psychoterapią?
Spróbuj zaistnieć online i koniecznie wyjdź z cienia:
Załóż bloga
Dziel się swoją wiedzą z innymi, pokaż się jako specjalist(k)a.
Pisząc branżowe artykuły:
- pomagasz pacjentom,
- edukujesz ich,
- sama się uczysz,
- porządkujesz wiedzę,
- twoje zdanie staje się ważne, budujesz tzw. markę osobistą, tworzysz wizerunek ekspertki/a,
- zyskujesz większą widoczność w wynikach wyszukiwania,
- przestajesz być anonimowa/y.
Poprzez bloga możesz zbierać adresy mailowe i budować społeczność zainteresowaną tematyką twojej pracy. Dzięki takiej grupie odbiorców zyskujesz większy dostęp do pacjentów.
Możesz też łatwiej planować działania promocyjne gabinetu.
Jeśli nie masz pomysłu na ciekawe tematy, zobacz o co pytają twoi docelowi pacjenci w Internecie. Przejrzyj fora i grupy dyskusyjne.
Załóż fanpage na Facebooku
Na blogu lub fanpage na Facebooku możesz pokazać kim jesteś i jak pracujesz. W nazwie strony możesz umieścić swoje miasto, co ułatwi pacjentom zalezienie kontaktu do ciebie.
Pozostałe informacje, które powinny znaleźć się na twojej witrynie to:
- twoje zdjęcia,
- krótki filmik kim jesteś,
- jakie masz kompetencje,
- zdjęcia twojego gabinetu,
- informację jak dojechać na miejsce,
- na czym polegają spotkania z tobą,
- w jakim nurcie pracujesz,
- z kim współpracujesz,
- inne ważne dla twoich pacjentów informacje.
To wszystko sprawi, że będziesz bardziej widoczna. Potencjalny pacjent będzie miał możliwość poznać cię jeszcze przed pierwszym spotkaniem.
Umieść na swoim Fanpage’u oraz na swojej osi czasu post o współpracy z fundacją czy stowarzyszeniem, jeśli skorzystałaś z takiej formy promocji. Poproś władze fundacji czy stowarzyszenia, by podobną informację umieścili na swojej stronie internetowej, folderach czy ulotkach.
Udzielaj się na grupach na Facebooku
Niektórzy psychoterapeuci udzielają się na facebookowych grupach dla psychologów i psychoterapeutów. Wprawdzie nie jest to miejsce, gdzie znajdują się pacjenci, ale jest tam mnóstwo ogłoszeń dodawanych na bieżąco przez innych psychoterapeutów, o osobach które szukają specjalisty.
Jeśli brakuje ci pacjentów, jest to dobra technika, żeby ujawnić się ze swoimi usługami. Psychoterapeuci oznaczają w odpowiedziach swoich znajomych / innych zaprzyjaźnionych specjalistów, polecając siebie wzajemnie.
Zadbaj o renomę w Internecie. Stwórz profesjonalną wizytówkę i wyróżnij się wśród specjalistów z twojej okolicy.
Niektórzy psychoterapeuci korzystają z takich form reklamy jak „Znany lekarz”. Osobiście nie mam doświadczeń z tym serwisem, ale wiem że u innych ta forma pozyskiwania pacjentów dobrze się sprawdza. Oto kilka przydatnych porad jak uzupełnić swój profil na takim portalu:
- Pamiętaj, aby zdjęcie, które umieścisz na „Znanym lekarzu” podkreślało twój profesjonalizm i korelowało z typem pacjenta, którego chcesz pozyskać.
- Jeśli chcesz pracować z dziećmi, korzystniejsze będzie zdjęcie podkreślające Twoje ciepło i dostępność – najlepiej w gabinecie dostosowanym do pracy z dziećmi.
- Jeśli natomiast chcesz pracować z managerami, warto umieścić zdjęcie w bardziej oficjalnym, stonowanym stroju.
- Zrezygnuj ze zdjęć z wakacji, bluzkach na ramiączkach, czy krótkich spodenkach. Nie sprawdzi się też zdjęcie ze spotkań rodzinnych: chrzcin czy komunii. Stare zdjęcie z dyplomu też nie jest dobrym rozwiązaniem. Warto zadbać o świeżość i elastyczność wizerunku. Zdjęcie z telefonu może być dużo ciekawsze i przyciągające uwagę niż sprzed kilku lat, stare z albumu.
- Opisz, czym się zajmujesz. W opisie postaw na korzyści oraz to, co pacjent może osiągnąć poprzez pracę z tobą.
- Używaj języka zrozumiałego dla pacjenta. Zrezygnuj ze zwrotów typowo branżowych.
- Koniecznie wskaż dostępny grafik spotkań.
Zadbaj też o pozytywne opinie. Im więcej, tym lepiej.
Moim zdaniem, najłatwiejsze do pozyskania będą te po działaniach promocyjnych.
Po bezpłatnych konsultacjach, wykładach, warsztatach możesz przyjaźnie poprosić o napisanie pozytywnej opinii na twoim profilu.
Jeśli pomożesz komuś za darmo, a nie jesteś z tą osobą w relacji psychoterapeutycznej uważam, że każdy chętnie odwdzięczy się dobrym słowem.
Co o tym myślisz? Zostaw komentarz